dimarts, 16 de març de 2010

A Tarragona hi ha pràcticament de tot!


Dijous passat 11 de març, un cop més vaig combinar aficions, els trens i els cotxes, l'excusa d'anar a veure la sortida del Rally Costa Brava Històric a la fira de Montjuïc de Barcelona, em va servir per passar gran part del dia a l'estació de Tarragona.

Comencem sortint a les 7:45 de casa en direcció el bar Montserrat, a la parada de bus, per agafar el bus de les 7:55 cap a Barcelona de l'empresa Sagalés, servit pel MAN Noge Touring 18.340 HOCL, ple de premsa del dia, de la qual vaig agafar un exemplar d'un diari esportiu, llegint l'eliminació del R. Madrid la nit anterior dels 8ens de final de la Lliga de Campions, fins a Granollers, i d'allà cap a l'estació de Granollers Centre, on a la via 3 ja hi havia un 451 preparat per sortir cap a Castelldefels, que sense pensar-m'ho pujaria, i al cap de poc d'agafar lloc al pis superior del cotxe motor, ja marxariem.
A Montmeló ens creuem amb el Catalán Talgo, que aquests dies a causa de les nevades, no va ser servit per l'habitual branca 2B2 de Talgo III RD, si no, per una branca de Talgo de IV generació.
Durant el viatge es pot apreciar l'avenç de les obres de la LAV.
Arribem a Pg. de Gràcia puntuals, i baixo, canvio d'andana, per agafar un R2 sud cap a l'EDF, que passaria cap a les 10 del matí, amb un 450, si la memòria no em falla, la branca 24.

Arribats a Estació de França, com que em quedava un temps per sortir, faig unes quantes fotos de tot el que hi ha estacionat a les vies, que no es poc. Pràcticament una cosa de cada UN de viatgers. Des de 440R de rodalies i 470 de regionals, fins a un 490 Alaris de Llarga Distància, passant per una 252 amb els colors Altaria o un doble 448R.

A les 10:47 sortim des de la via 8 amb una doble 448 en destinació Tortosa, cap a Tarragona.
A partir d'aquí la cosa no té massa història, i al cap d'una hora i quart ja arribariem a Tarragona.
Molta varietat. Per començar a la via 6 ja hi havia una 253 Traxx maniobrant per sortir amb un portacotxes buit, cap al sud.
La sorpresa vindria més tard. Una 333.3, la 370 arriba aïllada per la via 1, s'atura, i torna a marxar direcció sud.

Més tard, arriba des de SVC una simple 447 de buit, la 103R, que al cap d'1/4 tornaria a marxar per on hauria vingut.



Cap a les 14 arriba una altra cosa no esperada per mi, una 335 de Comsa, amb un TECO buit, direcció nord.
La resta de circulacions entrarien dins del normal. Regionals, la majoria 448R, però també alguna 470, aneguets 130 en servei Euromed, i Talgo's pel que fa a passatgers, i en mercaderies, 269 amb TECO's, portacotxes o siderúrgics, fins i tot la tàndem 752, 253 Traxx també amb contenidors, o portacotxes, en fi, gairebé de tot.

Em va faltar veure alguna 250.
A les 16:30 emprenc el camí de tornada cap a BCN, òbviament amb un 448R, en aquest cas en simple.
A l'arribar a St. Vicenç de Calders, veig estacionada a punt de sortir la 250.028, amb el butaner Montornès - Tarragona. Llavors ja va estar la història fins a Vilanova, on em vaig fixar al TCR a veure si encara hi havia la meva unitat preferida, la que veieu a la capçalera d'aquest blog, la 440 132M, i si, segueix allà, morint-se de fàstic, juntament amb altres 440 i unitats apartades.

A les 17:40 més o menys, arribem a Sants, i sense perdre temps enfilo camí per agafar la L3 del metro. Déu ni do el passadís que s'ha de caminar abans no s'arriba a l'estació de Sants de la línia 3 del metro barceloní.
Al cap d'1 minut d'arribar a l'andana direcció Trinitat Nova, arriba un 3000 reformat que em duria fins a l'estació d'Espanya, on allà aniria cap al pavelló 7 de fira de Barcelona, a veure la sortida del Rally Costa Brava Històric, que es disputaria fins diumenge.
Després de veure sortir uns 20 cotxes, decideixo marxar per on havia vingut, cap a l'estació d'Espanya de la línia 3 de TMB, on tornaria a venir un 3000 reformat en direcció Zona Universitaria que em duria fins a l'estació de Sants, tornem a recórrer el llarg passadís fins arribar a Sants Adif.
La idea era tornar amb el regional de Ripoll de les 20:10 per Sants.
Baixo a l'andana de les vies 7/8, i comença el batibull de circulacions de rodalies. Gairebé tot 447, amb algun que altre Civia, ja fos 463+465, 465 o 464 en simple.


A les 19:58 arriba per la via 8 el 465 237, el primer que ha rebut els colors del seu nou amo, la Generalitat de Catalunya, tinc temps just per treure el mòbil i fer una foto de la cua del tren.

Al cap d'una estona, uns 10 minuts, arriba la 440 249M, en servei R7 a Cerdanyola UAB. S'hi està més estona del normal, creant un tap a l'entrada de Sants, per la via 8, cosa que va provocar que la simple 447 en servei (antic regional) a Ripoll, arribés amb 10 minuts de retard. Per sort al ser un semi-directe, vam poder recuperar temps, i vam arribar amb 5 minuts de demora a Vic, cap a les 21:40 més o menys, que seria quan donaria la sortida per finalitzada.

I fins aquí l'última entrega de les meves aventures.
Fins la propera, salut!


  1. Molta varietat a les andanes de l'Estació de França de Barcelona, des de Rodalies fins a Llarga Distància
  2. La 333.370 marxa aïllada de Tarragona en direcció sud.
  3. La 447 103R intentant passar desapercebuda entre un portacotxes buit.
  4. La tàndem 269 amb el saler Manresa - Flix
  5. El 465 237M amb els nous colors del seu nou amo, a la via 8 de Sants en un servei R1 a Calella

3 comentaris:

  1. Carai quina excursió!!! De Tona a Tarragona i tiro perquè em toca!!! Molta varietat i trens interessants. Quina sort d'haver vist la diesel de Comsa!!! Igual que una 447 a Tarragona i una 465 de la Gene. Una sortida molt fructífera... Felicitats i a per la propera!

    ResponElimina
  2. Impressionat la quantitat de trens que es poden arribar a veure en un dia!!!

    ResponElimina
  3. Quin bon reportatge Oriol, et faltava només FGC, entre Bus, Metro i Renfe xD, salutacions!

    Bé si no contem el tramvia jaja!

    ResponElimina