Sortim com ve sent habitual en els últims dos dies a les 7:55, per agafar el bus de l'empresa Sagalés cap a Vic, que seria servit pel 663, Scania K114 6X4 Obradors BSC, ex-Autos Casas, antiga empresa d'autobús que feia la línia Tona - Vic, i que va ser traspassada a l'empresa vallesana el setembre del 2008, per jubilació del propietari, i que curiositats de la vida, és el propietari del garatge on tanquem els cotxes de casa meva.
A les 8:01 arriba a la parada de sota casa meva, i només pujar, un home li demana al xofer (quan ja havia arrancat) si aniria directe a l'estació de bus, i el xofer li diu que no, que faria les parades d'un recorregut habitual, i el passatger s'enfada i li recrimina al conductor que l'espera a la sortida, evidentment el conductor va fer cas omís de les amenaces, i al cap de pocs minuts es va calmar.
Igual que dijous, baixo a la Poncella, al Pg. de la Generalitat de Vic, per fer un altre sprint fins a l'estació de RENFE, que dijous em va donar bon resultat, però dissabte no tindria tanta sort, i a l'arribar a l'estació i comprar el bitllet, ja surt una doble 447 de la via 3 cap a Puigcerdà i La Tour de Carol, cosa que li dic una mica en broma al taquiller, que es podria haver esperat un minut, però bé, el mal ja estava fet, i com que quedaven dues hores per sortir de nou, vaig anar a esmorzar a la cafeteria del costat per passar el temps, i mentre esmorzo se m'encén la bombeta i dic d'agafar el Ribes que passaria a 1/4 de 10, per fer una mica de temps i no haver de fer l'espera tant llarga.
I com ha passat abans, puntualment a 1/4 de 10 arriba una 447 en simple per la via 1 en destinació Ribes de Freser.
Viatge plàcid, sense incidències, l'únic neguit que tenia era el mal temps que feia, i que a l'arribar a Ribes vaig veure com el cel cada vegada era més amenaçador, i ja començaven a caure les primeres gotes. Per distreure'm vaig anar fins a Ribes enllaç, a veure què hi havia al cremallera, i a l'igual que dijous, a la via 2 hi havia els Sportwagen estacinats, al cap d'una estona arriben l'A5 i l'A6.
Entre els treballadors del cremallera, discutien que si hi havia precipitació, seria tot aigua, fins i tot a dalt.
Entre els treballadors del cremallera, discutien que si hi havia precipitació, seria tot aigua, fins i tot a dalt.
Un cop fora els cremalleres, torno cap a RENFE, quan faltaria encara una mitja hora perquè arribes el tren, i decideixo anar a la sala d'espera, per fer temps i esperar en un lloc a cobert.
Quan faltaven 10 minuts aproximadament perquè arribés el meu tren, veig al teleindicador que indica el tren a La Tour de Carol, i que faltaven 9 minuts. No ho havia vist mai! Portaven 6 anys en què el seu missatge era: Estació Ribes, panell en proves. RENFE RODALIES. I d'aquí no sortiem, però dissabte per fi es van engegar, no sé si el traspàs a la Generalitat hi té a veure, tot i que l'estació és gestionada directament per ADIF.
A les 11:32 arriba puntualment per la via 5 una doble 447, en direcció La Tour.
Pujo a la primera composició, però anava molt plena d'esplais i gent que anaven a passar el cap de setmana a la muntanya, per tant, marxo cap a la composició de darrera, que estaria més buida, i podria seure còmodament.
Pujo a la primera composició, però anava molt plena d'esplais i gent que anaven a passar el cap de setmana a la muntanya, per tant, marxo cap a la composició de darrera, que estaria més buida, i podria seure còmodament.
Iniciem viatge per les dures rampes del transpirinenc, i arribem a una zona limitada a 20. Al sortir d'aquesta zona, el tren al donar tracció per accelerar, fa un parell de patinades que no van agradar gens ni al passatge, ni a un servidor. Però d'aquí no va passar. La resta del viatge, tot molt correcte, a La Molina baixa molta gent, res d'anormal. Marxem i iniciem el descens fins a Urtx - Alp. Sortim d'Urtx - Alp, i a l'iniciar el descens, al frenar el tren torna a patinar, els carrils estaven força molls.
I finalment a 2/4 i 5 d'1 aproximadament, arribem a Puigcerdà, on queia una pluja fina però persistent, i decideixo refugiar-me dins de l'estació, fins que el tren torni a passar, en direcció BCN cap a 1/4 d'1, el qual decideixo fer-li algunes fotos a l'arribada.
Un cop marxa el tren cap avall, jo decideixo fer el trajecte invers, anar fins a La Tour de Carol, a peu, aprofitant que la pluja havia amainat, i marxo cap al camí de la Vinyola, on déu ni dó el trànsit de cotxes que hi ha. Arribo a la frontera francesa, i al cap d'uns pocs metres veig un carrer que porta cap a les vies, i l'agafo, però em vaig equivocar, i em va portar a una urbanització del poble d'Enveitg, però segueixo per un altre carrer i al final, per fi surto a l'estació internacional de La Tour de Carol - Enveitg, on arribaria a les 14:00 i que aprofitaria per menjar-me l'entrepà del dinar. Després de dinar, com que tenia temps, miro el panell de circulacions i encara quedaria una estona perquè marxés el tren groc cap a Vilafranca de Conflent. I aprofito i surto a les andanes a fotografiar tot el material francès, que res té a veure amb l'espanyol. Uns expressos a París amb locomotora i cotxes convencionals, els moderns i preciosos AGC esperant un nou servei TER fins a Touluse, el Corail Lúnea, i el tren groc, la llàstima és que aquell dia els encarregats del servei eren els dos automotors GTW 2/6 Stadler Z150, del mateix tipus que hi ha al cremallera de Núria. Abans de marxar el Tren groc (Train jaune), arriba una doble 447 de RENFE a l'estació internacional, i veus la poca consideració dels espanyols envers el ferrocarril convencional, enviant trens que són més aviat per a trajectes curts, inspirats en el Metro, que no pas un viatge de 3 hores llargues i per línies de muntanya.
Marxa el tren groc, i com que la propera circulació, era la de la 447 en doble cap a Barcelona, decideixo pujar i esperar a l'hora de marxar a dins.
Al sortir, al revolt de sortida direcció Puigcerdà, el tren per enèssima vegada patina, però per sort seria menys notable que les anteriors. A Puigcerdà es comença a omplir i a La Molina, ple del tot, amb un esplai que faria que estigués distret fins a Vic, on baixariem tots, servidor, i l'esplai amb els monitors i nens. Per tornar a casa, segueixo a Vic, a l'espera que baixi el tren procendent de Ripoll de les 19:13 (hora de sortida de la capital osonenca), i que em deixaria a l'estació de Balenyà cap els volts de 2/4 de 8, on donaria per finalitzada la sortida del dia, la penúltima dels intensos 4 dies, que demà completaré amb un nou post.
Fins aleshores, sigueu bons.
Salut!
- L'automotor A5 "Puigmal" juntament amb els Sportwagen, a punt per sortir de Ribes enllaç cap a Núria.
- Panell interior de l'estació de Ribes, indicant el proper tren correctament
- Una doble 447 arriba des de Barcelona per la via 5 de l'estació ribetana
- La doble 447 ocupant tota la llargada de l'andana de l'estació de Puigcerdà
- Tres amples de via, i tres trens diferents, en primer terme la 447 060R de RENFE rodalies, al seu costat un dels cotxes del Corail Lunéa, i al fons, ja marxant cap a Vilafranca de Conflent, la doble composició de Z150 del Train Jaune (Tren groc)
- La 447 doble, saluda a la locomotora del Corail Lunéa i el doble Z150
- La 447 es fa forastera entre els Corail Lunéa, els expressos a París, i els moderns automotors AGC per als serveis TER.
El transpirinenc, més que un viatge és una odissea, sobretot amb aquest material de rodalies. A veure quan us posen unes 449!!!
ResponEliminaTu ho has dit: és arribar a la frontera i adonar-se del canvi de mentalitat. Aquests dies hi han més trens del compte per culpa de l'esquí? M'agradaria anar-los a veure!
Doncs t'ho recomano, el que veus a la dreta de la 447 és un dels expressos especials. Per cert, en breu també trobareu uns videos al meu canal de youtube, sobre la odissea pel transpirinenc. ;)
ResponElimina