diumenge, 4 d’abril del 2010

St. Andreu Arenal, final de trajecte.

Benvinguts de nou al meu blog.

L'entrada d'avui va sobre el tall de les línies R3 R4nord i R7 a l'estació de St. Andreu Arenal de Barcelona, a causa de les obres de construcció de la nova estació de Sagrera Meridiana que unirà aquestes tres línies de rodalia amb les línies L1 L5 L4 i L9 del metro de Barcelona.

Vaig triar anar-hi el divendres sant per tal de no trobar gaires aglomeracions. I així va ser.
Comencem sortint pels volts de 3/4 de 4 de casa, per anar pedalant, com és habitual fins a l'estació de St. Miquel de Balenyà per agafar el rodalies cap a BCN de les 16:04 procedent de Vic.
Però va començar un pel estranya la sortida, ja que s'acostava l'hora i el tren no venia, i no tenia ni idea de si havia passat quelcom. Per sort no es va demorar gaire. Només un minut. Però va arribar primer el rodalies en servei R3 a Vic de les 16:05 per la via 2, cosa que normalment ho fa per la 1. Aquesta vegada s'invertirien els papers, el tren a Vic per la via 2 i el de BCN a la via 1. No se si el fet de ser festa va fer que la gran majoria dels trens anéssin en doble composició de 447, cosa que és d'agraïr, ja que en composicions simples a partir de Granollers o La Garriga, segons el dia s'omple de seguida de gent.

Com que l'estació era tancada, vaig haver de comprar el bitllet a l'interventor.

Viatge sense incidències, força plàcid, fins a l'arribar a l'estació de St. Andreu Arenal per via 4 on finalitzaria el trajecte.

Pugem les escales i sortim a l'esplanada per agafar la L1 per la boca que dona més avall, en comptes de la que hi ha al costat de l'estació, que era tancada (desconec el motiu). Demano a un empleat de TMB que m'obri la porta, i vaig baixar cap a l'andana direcció Hospital de Bellvitge, tot i ser divendres festiu, hi havia força gent amuntegada a l'andana, cosa que em va fer decidir deixar passar el primer tren (un 4000 reformat) i esperar 4 minuts més el següent per anar més buit i tranquil, fins a l'estació del Clot.

De l'estació del Clot del Metro, vaig cap a la de RENFE, per veure els R4 sud desviats, i allà si que es va notar moltíssim que era festiu, les andanes pràcticament buides de gent.



Van passar diversos trens en l'estona que vaig estar-hi, gairebé tots R1, menys un Martorell - Badalona i un Sant Celoni - Aeroport. Al passar aquest R2 torno a fer el trajecte invers, de Clot RENFE a Clot Metro, on aprofitaria per fer algunes fotos i algun video als combois metropolitans, que no són la meva predilecció, però que em serveix per augmentar l'arxiu fotogràfic. Veig passar dos 4000 direcció Fondo i un 6000 direcció Bellvitge, i al tercer tren que va passar en direcció fondo, vaig pujar per anar fins a Fabra i Puig, estació on es fa el canvi per seguir al centre de la ciutat o altres destinacions, degut al tall per obres a l'estació de Sant Andreu Arenal.



A St. Andreu Arenal toca entrar pels torns on abans hi havia les taquilles, i seguidament baixo cap a l'andana de les vies 1/3, on hi hauria una doble 447 amb destinació Terrassa preparada per sortir, abans arriba una altra doble 447 en servei R7 des de Martorell per la via 1, descarrega el passatge, marxa uns metres avall per fer la maniobra d'inversió de marxa, i al cap de pocs minuts arribaria per la via 3, que seria el meu tren de tornada amb destinació Vic.

Per megafonia anuncien que els 3 cotxes del cap anaven a Vic, i els 3 de cua a Terrassa. Greu error! Els 6 cotxes van anar a Vic, fet que vaig comprovar, veient on parava el maquinista a cada estació, molt més enllà del punt habitual de fer-ho en simple.



A l'arribar a Balenyà, entrem per la via 1, i el maquinista frena una mica abans d'hora d'on toca, cosa que provoca que l'últim cotxe quedés fora de l'andana envaïnt el pas a nivell, fet que va indignar a molts passatgers que van baixar. Però a part d'aquesta petita incidència, va ser un dia força profitós i tranquil, i en aquell moment finalitzava la sortida de divendres sant, no tenia ganes d'esperar el Puigcerdà que puja 10 minuts després.
I fins aquí el post d'avui. Gràcies per la vostra atenció. Ens retrobarem aviat!
Salut!

  1. Una 447 amb destinació Badalona en servei R4 efectua parada a l'estació del Clot Aragó.
  2. Un 4000 sense reformar amb el torn 111, fent un servei L1 direcció Hospital de Bellvitge a punt de parar a l'estació del Clot del la línia 1 del metro Barceloní
  3. Un dels nous trens 6000 per la línia 1 del metro de la ciutat comtal, abans d'efectuar parada a l'estació del Clot, en direcció Fondo
  4. Dues dobles de 447 es saluden a l'estació de Sant Andreu Arenal. La de l'esquerra a punt de fer un servei R4 nord a Terrassa, i la de la dreta arribant en servei R7 des de Martorell
  5. El maquinista que no sabia on havia de parar, va deixar l'últim cotxe de la composició fora de l'andana.

1 comentari:

  1. Doncs jo encara no he fotografiat cap metro de Barcelona, i la veritat és que em fa molta mandra haver de baixar a la capital.
    Un bon reportatge subterrani!

    ResponElimina

Powered By Blogger