Divendres passat, vaig combinar les meves dues aficions que més m'agraden, els trens, i l'automovilisme. En concret la fórmula 1. Des de dijous passat i fins ahir diumenge, es van celebrar al Circuit de Catalunya els últims entrenaments de pre-temporada de l'especialitat. I com que tenia ganes d'anar-hi ho vaig fer.
La història comença a les 7:55 del matí, per agafar l'autobús de l'empresa Sagalés, per anar fins a Granollers, que seria servit pel Mercedes Benz 0404 Noge Touring nº312. A les 8:55 ja era a l'estació de bus de Granollers, i seguidament, sense destorb, marxo fins a l'estació de Granollers Centre. Allà hi havia força varietat de material, un 451, el 004 estacionat a la via 4 preparat per sortir cap a Castelldefels. Mentre faig temps per anar fins a Montmeló, cap a 1/4 i 5 de 10 passa el veterà Catalan Talgo, cap a Montpellier amb la branca 2B2 de la sèrie III RD.
Tenia les fotos d'aquest dia en un llapis de memòria, però no se que ha passat que s'han esborrat totes, i només n'he pogut rescatar dues de decents, juntament amb tot l'arxiu que tenia des de principis d'any.
Quan passa el Talgo, marxo a la via 4, cap a la 451, i just quan sóc dins buscant lloc per seure, ens anuncien que aquest tren queda suprimit, i que anéssim cap a la via 1, que aviat passaria un altre tren cap a Barcelona. I tal com s'anuncia, en 5 minuts arriba una doble composició de Civia de 3 i 5 cotxes, procedents de St. Celoni i amb destinació aeroport, que em deixarien fins a l'estació de Montmeló, i després d'un passeig de 1/2 hora, arribo al circuit, on m'hi estaria fins les 12, ja que el meu pla era (i va ser) fer un viatge en 449 fins a Figueres.
Per això a 2/4 d'1 arriba una doble 447 en destinació St. Celoni. A Granollers Centre, a la terminal de mercaderies, hi havia una 335 de ECR, ignoro quin servei tindria assignat.
Arribem a St. Celoni, i estacionem a la via 4. Com que era l'hora de dinar, compro el bitllet a Figueres, i una estona abans de l'arribada del 449, passa una 253 Traxx, amb un mercant direcció nord. Després un Civia en doble, 465 + 463, procedent de l'aeroport, que estaciona a la via 3. I al cap de 5 minuts apareix el flamant nou tren de regionals, 449, que vindria en doble (com és habitual), i allà comença un viatge fins a Figueres, molt plàcid, del qual vaig grabar alguns videos, que aviat trobareu al meu canal de Youtube, fins a Figueres, no perdent detall durant el trajecte de l'avanç de les obres de la LAV fins a Girona.
Arribem puntuals a Figueres, i com que després volia tornar per la línia de la costa, vaig agafar el primer regional cap a Barcelona, servit per la 470 120M, on sembla que comencen a prestar serveis habituals per aquesta línia, que ja tocava, almenys ara el viatge és més còmode amb els seients tous. Sortim de Figueres, i amb prou feiens avancem 20 metres, que el tren frena en sec. Resulta que va pujar el típic torradallonses de torn, que no volia pagar bitllet i l'interventor el va fer fora. A part d'aquest incident, tot correcte fins arribar a Maçanet - Massanes, on a la via 4, hi hauria una doble de 447 esperant, com que quedava una mica de temps abans de sortir, vaig sortir a les andanes de la línia de Girona, esperant a veure si passava alguna circulació, i així va ser, va passar una 253 Traxx (força embrutada pels de sempre) amb un Hi-Cube, direcció Granollers.
La idea del viatge per la línia de la costa, era d'enxampar els nous Civia amb la decoració de Rodalies de Catalunya.
A les 16:21 marxem cap a L'Hospitalet, notan-se bastant que l'últim tram de la R1 està una mica deixat de banda.
Resseguint tota la línia, arribem a Mataró, i ni rastre dels nous Civia, moltes 447 sobretot.
Finalment, el tant preuat Civia de Rodalies de Catalunya, apareix sortint del túnel del Clot, direcció Mataró. Missió fallida, per tant decideixo seguir fins L'Hospitalet, a veure si és allà estacionat, però tampoc, molts Civia per això. Si que una cosa em va cridar l'atenció de l'estació cap de les línies 1-3 i 7 de rodalies, a la via 14 hi havia un Civia preparat per sortir cap a Cerdanyola UAB, en servei R7, concretament el 465 - 206M.
I com que l'objectiu de caçar el nou tren, va resultar fallit, decideixo donar per acabada la cacera, agafant el proper tren cap a Vic, que en teoria havia de sortir a les 18:19, però ho va fer a les 18:29, i per la via 18, al final de tot, en simple, cosa que va fer que a partir de P. Catalunya, la gent que anava dreta, anés com en una llauna de sardines, ben bé, fins passat Mollet Sta. Rosa. És per això que sempre que vaig a BCN, intento agafar el tren a L'Hospitalet, per agafar lloc i seure tranquil·lament.
I ja acabant, a les 19:40 arribem puntualment a Balenyà, on donaria per finalitzada la jornada, on com he dit al principi, vaig combinar les meves dues aficions que més interès em desperten; els trens i la F1.
Per avui això és tot, fins la propera, salut!
- Una doble composició de Civia 463 + 465, procedents de St. Celoni, efectuen parada a l'estació de Montmeló abans de seguir cap a l'aeroport.
- La doble 449 estacionada a la via 3 de Figueres, acabada d'arribar en un servei MD des de Barcelona Sants.
Quina passejada per mig Catalunya!!! Sembla estrany que encara tinguessis temps per veure Formula 1 enmig de tants trens i transbordaments.
ResponEliminaLes 449 són fantàstiques. Només hi he pujat un cop entre Portbou i Flaçà, i em va encantar. Pots reclinar el seient sense molestar el de darrera, pots endollar el portàtil o carregar el mòbil, pots fer gran la taula si vols escriure,... és genial!!!