dimecres, 3 de març de 2010

Combinant aficions (II). A la recerca del fruiter desaparegut.

Benvinguts a l'última entrega de l'intens període de 4 dies en què he fet més quilòmetres que mai en tren.
En aquesta ocasió, en serien pocs.
Diumenge 28 era l'últim dia de test dels equips de fórmula 1, abans de l'inici del campionat el proper cap de setmana del 12 al 14 de març a l'estat àrab de Bahrein.
Per enèsim dia, sortiriem de casa cap a les 7:50, per agafar l'autobús de l'empresa Sagalés cap a Granollers a les 8:00, servit pel 565, Scania Noge Intertouring.
Es notava molt que era diumenge al matí, poc trànsit a la carretera, l'autobús gairebé buit, un plaer de viatge, passant pels diferents pobles del sud d'Osona i Vallès Oriental. Cap a les 8:25 arribem a La Garriga, i com que anavem bé de temps, el xofer decideix fer una petita aturada no prevista per fumar-se una cigarreta a fora.
A les 8:55 ja som a l'estació de bus de Granollers, on sense destorb començaria el petit recorregut fins a l'estació de Granollers Centre.
Molta calma, a la via 1 hi havia preparada una doble 447 en destinació a l'aeroport. Aniria fins al final de l'andana a esperar el Catalan Talgo, i caçar-lo, servit per la locomotora 252 052, arrossegant la veterana branca 2B2 de Talgo III RD, cap a Montpellier.


Després de passar el Catalan Talgo, marxo cap a la 447 i a esperar sortir cap a Montmeló en pocs minuts. A partir d'aquí la cosa no té massa història, arriba la 447 a Montmeló i baixo per començar un passeig a peu fins al Circuit.


Allà les 12 comença el pla que tenia pensat, baixar de nou cap a l'estació de Montmeló i esperar a que hi hagués sort, i el fruiter amb la 335 d'ECR no es demorés. M'hi arribo a estar fins a 2 hores a l'estació, ja que segons altres companys, el seu horari de baixada cap a Silla (València) era la 1 del migdia aproximadament, però res, molts rodalies, regionals, i algun que altre 449 de MD. Per sort no tot va ser dolent, vaig poder veure un parell de mercants, tots servits per 269, el primer amb un tren de la Ford, i el següent, una doble 269, amb un TECO, tots dos en sentit sud.

Fart d'esperar, i veient que eren gairebé les 3, me'n canso, i engego a rodar els plans per caçar el fruiter, i torno cap al circuit fins a finalitzar la sessió, a les 5 de la tarda.

Novament toca passeig fins a Montmeló, i com que de paciència en tinc més aviat poca, vaig agafar el primer tren cap a BCN, fins a Mollet St. Fost, i d'allà, fins a Sta. Rosa, per agafar la R3 fins a Balenyà, on per sort, vindria la tipica 447, pero en doble, per la via 2, on pujaria a la composició de darrera que anava més buida que al davant. Tot bé, fins a Balenyà, el maquinista no sé si es pensava que anava en simple, o no va calcular bé el punt de frenada, que va deixar mitja composició de darrera de la doble 447 fora de l'andana de la via 1, i ja per rematar el cap de setmana intens, a la via 2, procedent de Vic, la 440 224M, inicia el seu recorregut cap a L'Hospitalet.
Marxats els dos trens, s'acaben 4 dies intensos de trens i caminades, però que vaig fer gratament.
Fins aquí l'última entrega dels 4 dies intensos de trens, cotxes i caminades. Resultats més que satisfactoris.
Dit això, m'acomiado de vosaltres fins la propera entrega. Salut!






  1. El Catalan Talgo, amb la 252 052 donant tracció, passant per Granollers Centre
  2. La doble 447 marxant de Montmeló, seguint el trajecte fins a l'aeroport
  3. La doble 269 amb un teco direcció sud, per l'estació de Montmeló, amb salutació inclosa del maquinista.
  4. La 470 070M (ex 440 175M), passant sense parar per Montmeló, camí de Cerbère amb un regional
  5. Un doble Civia de 463 + 465 procedent de l'aeroport, efectua la penúltima parada del recorregut, abans de finalitzar servei a Granollers Centre.

2 comentaris:

  1. Déu ni do quina activitat ferroviaria que has tingut aquests dies! Aquest blog està que treu fum!
    Els mercants aporten molta alegria al caçar-los precisament per aquesta manca d'horaris i de previsió. Juguen amb l'efecte sorpresa o per l'altra banda decepció.

    Per cert, tu que tens el Matagalls davant dels morros. Aquest dissabte volem pujar-hi amb raquetes amb uns companys de feina. Saps si hi ha caigut neu nova o si per contra s'ha anat fonent la que hi havia????

    ResponElimina
  2. Molta neu no sembla que hi hagi, crec que amb unes xiruques normals i corrents no haurieu de tenir problemes per pujar.

    ResponElimina