dimarts, 8 de setembre del 2009

Sortida familiar a Núria

*Nota, aquesta entrada pertany al 2 d'Agost de 2009

Diumenge 2 d'Agost, vam decidir entre uns quants familiars i amics, anar a Núria. Un grup a peu, i un altre, amb cremallera.
Comencem al matí ben dora, sota un cel tapadot. Cap a les 8:00 enfilem cap a Taradell, on anem a trobar-nos amb la resta del grup. Arribats allà, el grup que va a peu, ja havia marxat, a buscar un altre membre, que pujaria amb ells. Nosaltres, marxem cap a les 8:25 de la Plaça de la Carpa, on deixaríem allà el cotxe, per optimitzar espai. Un cop repartits, enfilem la BV 5226, camí de la C-17, cap a Vic. Seguim el trajecte, i a Torelló, es restringeix un carril, degut a les obres. Seguim C-17 amunt, on observem el progrés de la futura autovia C-17, a St. Quirze, toca desviar-se per l'interior de la població, com anys enrera. Viatge plàcid fins a Ribes, on deixem la N260 per incorporar-nos a la carretera de Queralbs, on a les 9:15 ja erem a l'estació. Comprem els bitllets, esmorzem, i jo faig un cafetó, mentre esperem el cremallera.

Puntualment, a les 9:40 ens anuncien per megafonia que tindriem 3 trens a la nostra disposició, per pujar a Núria, i dit i fet, mentres s'anuncia per megafonia, ja veiem aparèixer l'A8, on es creuaria amb la doble composició d'Stadlers A10 i A11, que feia el trajecte descendent. Vista la alta ocupació de l'A8, decidim esperar el següent tren, l'A6, que ja venia més buit. Vam pujar pel cotxe posterior, on jo vaig marxar de seguida cap a la cabina de conducció, per preparar per fer el video del trajecte (que podeu veure al meu canal de Youtube, en dues parts). Arribem al nou túnel del Roc del Dui, i veiem que la via de l'antic traçat, ha sigut ja desmantellada, i convertida en un camí alternatiu del camí vell de Queralbs a Núria. Tot tranquil, i arribem a Núria a l'hora, estacionem just darrera de l'A8. Allà fariem temps per esperar al grup que venia a peu des de Fontalba, i mentrestant, anem a la cafeteria del santuari a fer un cafè. Un cop fet el cafè, anem fins a l'ermita de St. Gil, i posteriorment, al mirador de Creu d'en Riba, a esperar el grup.

Allà hi han unes vistes magnífiques de tota la vall, i bona part del traçat del cremallera. Finalment, després de 45 minuts d'espera, arriba el grup caminant, i tornem cap a l'esplanada de l'ermita de St. Gil, on reposarien, i agafarien forces, per seguir amb la jornada.
Tornem a la cafeteria, i després anem a fer una visita a les sales d'exposicions, del cremallera, i del santuari. Un cop acabada la visita, anem a la botiga a comprar algún record de la jornada. Fem la visita de rigor a l'esglesia, i a la verge, i anem a comparar preus per dinar, al restaurant self service, i al restaurant de l'alberg. Ens tornem a dividir, per agafar el telecabina Coma del Clot, i allà comparar el preu del menú del dinar. Ens decantem per dinar a l'alberg Pic de l'Àliga.

Un cop dinats, anem a fer un tomb pels voltants del santuari, i un cop visitat tot, cap a les 15:30, anem cap a l'estació del cremallera, on a la via 1 trobariem estacionat l'A5, i a la via3, l'A8. A les 15:58 pujaria la doble composició d'Stadlers, procedent de Ribes, i ens anuncien per megafonia, que el tren de la via 3, finalitzaria trajecte a Queralbs. Emprenem la tornada a bord de l'A8, on a les 15:59, un minut abans del previst, ens donen via lliure fins a Queralbs.

Arribats a Queralbs, ens estacionem a la via 3, i darrera nostre, per la via 1, vindrien l'A10 i A11, on farien encreuament, amb l'A7, que venia per la via 2, direcció Nuria. Cap a les 17:15 arribem a Taradell, a buscar novament el cotxe i tornar cap a casa. Va ser un bon dia. Feia 3 anys que no pujava a Núria. Abans de la reforma dels BEH, que han perdut les finestres pracitcables, però han guanyat en lluminositat

Per avui res més. Sento el retard, problemes amb la connexió a Internet, i mandra, han fet que l'escrit fos publicat al cap d'1 mes i 5 dies. Fins la propera.

1. L'A6 arribant a Queralbs, on s'encreua amb la doble composició d'Stadlers, l'A10 i A11.
  2. Panoràmica de la vall on reposa el santuari de Núria, des del camí cap al mirador Creu d'en Riba, on la doble composició d'Stadlers, incia novament el descens, cap a Ribes.
  3. L'estació del cremallera, amb l'andana de la via 1 plena de gent esperant el tren procedent de Ribes.
  4. Arribada de la doble composició d'Stadlers per la via 1 de Núria, vista des de l'automotor A8
  5. Creuament a Queralbs entre els A10 - A11 i A7

1. Magnífic reportatge sobre una sortida a la Vall de Núria, molt guapes les fotos ;)