diumenge, 13 de setembre de 2009

Inici obres instal·lació catenària rígida al túnel de P. Catalunya




*NOTA: Entrada corresponent al 3 d'Agost de 2009

Dilluns 3 d'Agost, començaven les obres d'instal·lació de la catenària rígida al túnel de Plaça Catalunya i Arc de Triomf.
Comencem com ve sent habitual, agafant una 447 a Balenyà, per la via 2, però amb la parituclaritat que ve en doble. Cosa que seria habitual durant tot el període del tall.
Viatge sense incidències, excepte a Montcada Bifurcació on vam estar parats algún minutet més del previst, mentre ens donaven ordre de pas. arribo a St. Andreu Arenal i veig que no s'ha de cancel·lar per sortir, i per tant, em dirigeixo a pas ferm, cap a Fabra i Puig, de la línia 1 del metro de Barcelona. Allà agafo un 4.000, fins a Arc de Triomf, per veure com anaven les obres. Creuo l'andana de RENFE pel pas superior que hi ha habilitat, i em quedo a esperar a l'andana direcció Fondo. Sento soroll de fons i al cap de poca estona, apareix un camió preparat per anar per Ferrocarril, amb dos operaris desmuntant l'antiga catenària de cable, així com les mènsules i suports que la sostenien.
Després marxo fins a Clot Aragó, a veure com anava el tall de la R1, molta gent a l'andana. Em quedo uns 15 minuts i torno a marxar cap a Fabra i Puig on a les 18:30 ja era allà, i al cap de poca estona, i per la via 1 arriba una doble 447 "SIN SERVICIO". Al costat, a la via 3 hi havia preparada una doble 447 per marxar cap a Terrassa. Al cap de 5 minuts de marxar el Terrassa, per la via 1 anuncien el meu tren cap a Vic. Al anar en doble, no vaig tenir problemes per agafar seient, com si passa en les simples composicions. Viatge de tornada tranquil, sense incidències, i arribem puntualment a Balenyà, on una doble 440R esperava encreuar-se amb la doble 447, per marxar cap a Barcelona. Marxats els dos trens, dono per finalitzada la sortida. Això és tot.
Fins la propera, salut!



  1. Camió FC carretera desmuntant l'antiga catenrària de cable, a Arc de Triomf
  2. 447 en doble, a punt de marxar cap a Vic, a la via 1 de St. Andreu Arenal
  3. Creuament entre doble 447 cap a Vic i doble 440R cap a St. Andreu Arenal, a Balenyà.

1 comentari:

  1. Hola Oriol, molt bones les fotos, sobretot la de la 447 amb la 440R, ara suposo que serà un miracle veure'n alguna per allà no? I quin calvari que els va tocar als usuaris de la C3, C4 nord i C7 amb el tall, i espera't que diuen que per Nadal tallaran el tram Sant Andreu Arenal fins a la sortida del túnel de Torre Baró. Per tant el festival de talls continuarà dintre d'un parell o tres de mesos...

    Salut!!

    ResponElimina