divendres, 1 de maig de 2009

Tempesta a Ripoll


Ahir a la tarda, vaig anar a Ripoll, al assabentar-me el dia abans que hi havia una ALCO de TECSA. Dons bé, dit i fet, i tot i les amenaces meteorològiques, vaig agafar el regional a Ripoll passant per Vic a les 15:22, per poder veure de pas, les maniobres d'acoblament i desacoblament d'unitats, que es fa pel tall de La Molina, des que van començar les obres, entre La Molina i La frontera Francesa. El viatge s'inicia a les 15:25, ja que aquella hora baixa un tren procedent de La Molina, i gairebé sempre porta algún que altre minutet de retard. Al arribar a Torelló el cel està completament tapat, i amenaçador, tant és així, que abans d'arribar a Borgonyà ja queien gotes, i d'aquí fins a Ripoll, anava plovisquejant. A l'arribar a Ripoll, no plovia massa, però al cap de poca estona, es va posar a fer un bon ruixat, d'aquests que duren poca estona. Passa el ruixat, i m'afanyo a anar cap a la zona de la 1006 (281 - 002), on a darrera seu, hi havia estacionada la ALCO 321 048 (2148) de TECSA. Després de fer unes quantes fotos, a les dues unitats, torno cap a la zona de les andanes, on a la via 2 hi havia en espera la 440 197M, que aprofito també per fer-li algunes fotos. La megafonia ja anunciava el tren a La Molina. Però al cap de pocs minuts, informa que arribaria amb retard, cap a les 17:20 anunciaven. Després, tornen a anunciar un nou horari d'arribada, les 17:21, tampoc es veu cap moviment. Finalment anuncien les 17:27, i apareix 3 minuts més tard, una doble composició de 447 al fons. Arriba per la via 1 i allà, es fa la maniobra de desacoblament, amb presència meva, i d'un mecànic de no se quina empresa. Veient que era bastant tard, es va decidir, que per no perjudicar el tren de baixada, es fes l'encreuament a Ripoll, en lloc de Ribes, com és habitual. Total, que la simple composició de 447 que ha de pujar a La Molina, s'esperaria 20 minuts a que arribés el tren descendent. De mentres, aprofiten amb la composició de cua, per anar a fer maniobres, per estacionar-se a la via 5, on minuts després s'acoblaria amb el tren descendent de La Molina. Un cop tots a lloc, la simple composició de 447 marxa direcció tunel del Calvari ben depressa, per intentar no perdre més temps del que ja duia de més.
Un cop marxen tots els trens, esclata una tempesta d'aquelles que en poca estona deixen una bona quantitat d'aigua. I decideixo refugiar-me a la sala provisional de viatgers (tot i que la permanent està acabada, no està operativa, no se sap perquè), i de pas comprar el bitllet de tornada. Em diuen que el tren vindrà per la via 1, i surto cap a la marquesina de l'andana principal. Un cop allà, veig que s'apropa una composició simple de 440R, la 209, la qual la porta de la cabina del cotxe motor, prové d'una altra unitat, i que conserva l'antic esquema de rodalies. Dons finalment, la 440 entra per la via 3, per acoblar-se a la 440 197M que estava en espera. Un cop veig que s'acoblen, mentre realitzo instantànies quan s'aproximen, creuo tant depressa com puc el pas a nivell per no mullar-me gaire, i em fico a dins del cotxe motor de la 440 197M, la qual, en la primera porta, tenia un bon degoter, i no sabia si era més moll a fora o a dins. Un cop sortim, cap a les 18:35, el viatge en gran part plou, fins a Vic. A partir de Vic el cel era amenaçador, però en l'última part del viatge, fins a Balenyà, no cau ni una gota. Arribem justos a Balenyà, on l'última coposició queda en la zona de l'andana sense alçar, obligant a fer un petit saltiró per baixar. M'afanyo tant com puc per marxar cap a casa sense mullar-me, pensava que seria així, però a mig camí espetega a ploure, quan ja havia fet la part difícil, i em quedaven amb prou feines 5 minuts per arribar. Arribo a casa cap a les 19:35, xop, però podia haver sigut pitjor. Però no hi ha res com una bona dutxa després d'una sortida tant dura com la d'ahir. 
Per ara res més. Fins la propera!





  1. La 1006 (281 - 002) juntament amb la ALCO 321 048 (2148) de TECSA al topall final sentit Vic
  2. La 440 209, procedent de BCN, aproximant-se amb precaució, abans d'acoblar-se a la 440 197, per fer el trajecte a la inversa, minuts més tard, sota un intens xàfec.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada