A partir de dimarts 15, queda suspès el servei ferroviari entre les estacions de La Molina i Puigcerdà i La Tour de Carol/Enveig. Les obres aniràn per fases, cosa que provocarà alteracions del servei. A continuació us deixo les fases previstes mentre durin les feiens de renovació de via i infraestructura. Això és el que ens ha dit en Pere Garcia, del FTC (Fòrum del Transport Català), sobre les fases a executar: La primera fase que comença aquest 14 d'abril es tallarà de La Molina a la frontera per renovació de via del traçat i platja de vies de l'estació de Puigcerdà. La segona fase començarà el 14 de juny i es tallarà de Ripoll a la frontera per renovar els 500 m. de via de la sortida de Ripoll costat Ribes que queden, i la mateixa platja de vies de l'estació de Ribes. La tercera fase s'iniciarà al mes d'agost i es tallarà de Ribes de Freser a la frontera i es renovarà la platja de vies de l'estació de Planoles i el que queda del túnel de Toses, i la quarta i última fase començarà al setembre i es tallarà de La Molina a la frontera per rematar el que quedi d'aquest tram.
I això, és el pla alternatiu de transport, extret de la web de RENFE:
Servei alternatiu per carretera en el trajecte ferroviari La Molina – Puigcerdà per obres de millora de la infraestructura
Aquestes actuacions, que realitza el Ministerio de Fomento, s’emmarquen en el projecte de renovació i modernització de la línia Barcelona – Vic – Puigcerdà. Tal i com es preveia al Pla Marc al que s’ajusta aquest projecte, la complexitat de les obres obliga a una interrupció del tràfic ferroviari al trajecte La Molina – Puigcerdà / La Tour de Carol entre 15 d’abril i el 30 de novembre. Per a facilitar la mobilitat dels viatgers s’ha establert un servei alternatiu d’autobusos que comunica les estacions de La Tour de Carol, Puigcerdà, Urtx-Alp i La Molina. Aquesta programació comporta modificacions d’uns 10 minuts de mitjana als horaris dels trens d’aquest tram per a coordinar l’enllaç amb el servei d’autobusos. Així, es modifiquen els horaris al tram comprès entre La Molina i Puigcerdà/La Tour de Carol, amb objecte de coordinar el servei ferroviari habitual amb la programació dels transbordaments per carretera. Com a norma general els serveis amb sortida Puigcerdà avancen el seu horari uns 15 minuts, mentre que en sentit contrari retarden la seva arribada a Puigcerdà uns 5 minuts. Aquestes mesures permeten mantenir la programació habitual entre La Molina i Barcelona, tant en els serveis de la línia de Puigcerdà com a la línia 3 de Rodalies. El servei per carretera realitza les seves parades a les estacions de La Tour de Carol, Puigcerdà, i La Molina. D’altra banda, es modifica el punt d’estacionament a Alp on la parada dels autobusos serà a l’Oficina d’Atenció de Turisme. Renfe informarà els viatgers mitjançant megafonia de trens i estacions, cartelleria, al telèfon 902 24 02 02 i a la web
I això és el que diu al PDF:
MODERNITZACIÓ D’INFRAESTRUCTURES
FERROVIÀRIES ENTRE PUIGCERDÀ I LA MOLINA
Amb motiu de les obres de millora de la infraestructura que realitza el Ministerio de Fomento entre Puigcerdà i La Molina, entre el 15 d’abril i el 30 de novembre de 2009 aquest trajecte serà realitzat per carretera, mitjançant un servei de bus, que comporta ajustaments en els horaris de pas per les estacions d’ aquest tram.
Entre La Molina i Barcelona es manté el servei ferroviari habitual.
INFORMACIÓ PERMANENT A TRAVÉS DE:
> Estacions: personal d’informació i atenció al client.
> El telèfon d’informació 902 24 02 02.
> Internet: www.renfe.com A partir del 15/04/09
El servei per carretera realitza les seves parades a les estacions de la Tor
de Querol, Puigcerdà i La Molina. A Alp els autobusos pararan a l’Oficina de Turisme.
Haurem d'estar atents els propers dies si veiem trens d'obres per la línia. Aniré seguint i informant del que pugui en aquest bloc. També podreu trobar més informació al FTC o a Ferrocat
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada