divendres, 18 de juny del 2010

Tarda a La Sagrera



Benvinguts de nou a una nova entrega de les meves sortides ferroviàries.

En l'entrada d'avui, us parlaré sobre la tarda que vam passar ahir alguns aficionats i usuaris del fòrum "NouFerrocat".

Sortim a les 15:25 rumb a l'estació de Balenyà. Degut a problemes físics, vaig haver d'anar-hi caminant, i no pedalant com faig normalment. Enfilem C/ Antoni Figueras fins al serrat de l'Aguilar, ja en terme de Seva, i baixem cap al camí ral de Balenyà a Tona, on en 20 minuts vaig ser a l'estació de Balenyà. A les 16:04 arribaria per la via 2, procedent de Vic, una simple 447, i per la via 1, un minut més tard, una homònima seva, en destinació Vic. El viatge no va tenir retards considerables, si que vam estar potser 2 o 3 minuts més aturats a Centelles, esperant encreuament amb el Delta a La Tour de Carol, però aquest temps el recuperariem pel camí. Abans d'arribar a Montcada Ripollet, rebo una trucada d'en Jacob, dient-me on era, i li vaig dir que estava entrant a Ripollet.

Arribem a Montcada Bifurcació per la via 1, i al costat, hi ha una doble 447 procedent de Manresa, en servei R4 fins a St. Andreu Arenal, que sortiria un parell de minuts abans que el meu R3, on faria canvi de tren, per esgarrapar uns minuts. A St. Andreu toca el ritual de fer el canvi de Rodalies a Metro, i just creuar les barreres tarifaries, arriba un 6000 en servei a Fondo, que em duria fins a Sagrera, on m'estaven esperant, l'Aleix, l'Enric, en Jacob i en Pere. Arribats i trobats tots a Sagrera, marxem cap al pont del treball, principal objectiu de la trobada, veure els trens de les línies de Granollers i Mataró, els de Granollers pel traçat nou, i els de Mataró, per l'antic, abans que els caps de setmana del 10 i 17 de juliol, es desvin les vies de Mataró pel costat de les de Granollers.


El primer que ens va passar, va ser una unitat doble de 449, procedent de Figueres. A partir de llavors va ser un batibull de trens, de totes les classes, Rodalies, Regionals, mitjana i Llarga Distància. Després d'estar una estona al pont del treball, anem fins a l'antic edifici de l'estació de La Sagrera, on hi ha el centre de control d'Adif, i un cotxe antic de RENFE, al qual afosellem a fotos, però per mala sort va sortir un agent de seguretat, que ens diu, en aquell espai no es podien fer fotos, alegant motius de seguretat, ens va dir que anéssim 5 metres més enllà, que no hi hauria cap problema (quins dallonses, ara ve de 5 metres).

Després de fer les pertinents fotos, marxem cap a l'altre punt, on es bifurquen les línies de Mataró i Granollers, el pont de Bac de Roda, dissenyat per l'arquitecte Santiago Calatrava. Allà també veiem passar uns quants trens, mentre veiem com la tuneladora extreia àrids dels seus treballs.


Veiem també com arriben unes gòndoles amb les dovelles pel túnel. Allà hi estariem una estona més, fins que va passar el TH Elipsos Pau Casals i Salvador Dalí, amb la doble branca de Talgo VII, a Milan i Zuric.

Després de passar aquest tren, donem la sortida per finalitzada, anem caminant fins a Clot Aragó, a pocs metres d'on erem, i cadascú va marxar cap a la seva destinació, la majoria per la R4, i jo vaig agafar el Metro fins a Fabra i Puig, a bord d'un 6000, el 6032 concretament, i fer transbord a St. Andreu Arenal, per agafar el rodalies a Vic de les 19:41, servit per una doble 447, i arribant puntuals a Balenyà, a les 20:52, on s'estacionaria a la via 2, per deixar pas a l'útlim Delta procedent de La Tour de Carol, cap a la capital catalana.


Fins aquí l'entrada d'avui, de l'excursió per la capital catalana. Agraïr a Aleix Cortés, Enric Marco, Jacob Bonet i Pere García, la companyia i la tarda passada amb ells.

Fins la propera, salut!

  1. Una 447 en servei R2, s'encreua amb una doble unitat 451 procedent de Montcada Bifurcació de buit, per la zona de La Sagrera
  2. Una de les noves 470, l'ex-sevillana 470 187M, en servei regional a Cerbère.
  3. Un cotxe antic de RENFE, a l'edifici de La Sagrera, exposat com a punt d'atenció al ciutadà.
  4. El Civia 465 238M, amb l'esquema de Rodalies de Catalunya, en servei R1 a L'Hospitalet, s'encreua amb la 447 059R
  5. Dues generacions de trens regionals, 449 i 440/470, s'encreuen a les vies del cantó Granollers
  6. El TH Elipsos en doble, Pau Casals i Salvador Dalí, amb la doble branca Talgo a Milà i Zuric, traccionat per la 252 055, espera senyal per entrar a Clot Aragó.
  7. La doble 447 en servei a Vic, espera a la via 2 de Balenyà, encreuament amb el Delta procedent de La Tour de Carol

1 comentari:

  1. No he estat mai a la Sagrera, però per les fotos que he vist, sembla un moguda molt gran. Suposo que després de les obres quedarà alliberat molt d'espai urbà, que serà aprofitat pels carronyaires de sempre a l'hora de construir pisos.
    Bon reportatge!

    ResponElimina

Powered By Blogger