dijous, 25 de febrer del 2010

Matí a Núria i tarda moguda!

Benvinguts a una nova entrega del meu blog.
Primer de tot vull demanar disculpes als meus seguidors per escriure tant poc, però ara és mala època per fer sortides llunyanes, ja que es fa fosc aviat, i no hi ha temps de res. Un cop feta la introducció, anem al que ens interessa.

Aquest matí volia anar a Núria a veure trens amb neu, i hi he anat. Feia 11 anys que no pujava a l'hivern a Núria, des que feia 3r d'ESO, cap a l'any 99, sempre hi he pujat en època primaveral/estival.
Comencem a les 8:00, agafant el Sagalés cap a Vic, servit per un Iveco Unvi Xeito, nº236, que em duria fins a Vic, on baixaria a la parada de la Poncella.
Baixo del bus direcció l'Orfeó vigatà per fer drecera cap a l'estació, ja que el temps per agafar el primer tren a La Tour de Carol, era més que just. I gràcies a una petita esprintada en determinats trams del camí, m'he plantat a l'estació en 6 minuts, on tot suant, he comprat el bitllet i he demanat al taquiller si ja havia sortit el tren cap a La Tour, i em diu que no encara, que era a la via 3, i tot corrent em fico dins la 447 167R estacionada a la via 3 de Vic, on al moment d'entrar dins el tren, arribaria l'altre procedent també de l'estació francesa, en destinació L'Hospitalet. A les 8:25 sortim direcció nord. Una curiositat que he trobat ha sigut que aquesta 447 cantava la megafonia a l'antiga, és a dir, anunciava primer la parada en castellà, i després en català. El viatge ha sigut un xic mogut. A Torelló el tren s'ha parat completament durant uns quants segons, potser 30, llavors ha pogut tornar a connectar-se a la corrent. En total haurem perdut uns 3 o 4 minuts entre la parada a l'estació, i l'aturada completa del tren. A partir d'aleshores el viatge ha prosseguit com havia de ser, sense incidències, però amb un petit retard acumulat de 5 minuts. A Ripoll he vist estacionada a la via 5 la 440 224M, ja no es deixen veure amb tanta facilitat com abans, es nota que RENFE se les treu de sobre a marxes forçades.

Arribo a Ribes de Freser a les 9:20, on estacionaríem a la via 1, a la via 5 ja hi havia una 447 esperant baixar també de La Tour de Carol.
Ja arribats, sense pausa, vaig cap a l'estació de Ribes enllaç, capçalera del cremallera de Núria.


A la via 1 hi havia estacionat l'automotor BEH 4/8 A8 Balandrau, al costat a la via 2, per fi els he pogut enxampar, els famosos cotxes austríacs (o eren suïssos?) Sport Wagen, que he aprofitat mentre no marxava el cremallera per fer-los un petit video i un parell de fotos.
A les 9:32 el Balandrau tanca les portes, i allà comença un món fantàstic on es barregen ferrocarril i natura.
A les 9:50 arribem a Queralbs, i davant nostre a la via 1, hi havia la parella dels GTW 2/6 Stadler A10 i A11, que ja iniciaven marxa cap a Núria. La neu es comença a percebre als cims del fons, però no és fins a l'apartador de Fontalba on comencariem a trobar-ne.
A les 10:10, on a la via 1 ja hi havia la parella dels GTW, ocupant tota la llargada de l'andana, nosaltres ens aturem un parell de minutets abans d'arribar a Núria perquè la interventora fes el pertinent canvi d'agulles, i estacionar-nos a la via 3.
A la via 1, hi havien la L09 i la DM6 treballant per treure la neu de les andanes amb l'ajuda d'una mini-retro, i de les vies.


A les 12 tornaria de baixada, però amb la diferència que aquest cop ho faria per primera vegada, amb els GTW, al costat de la cabina de conducció, (que per cert, és més que minúscula, amb prou feines hi cap el maquinista!)

on a les 12:40 arribaria a Ribes Enllaç, però abans a Ribes Vila, observo que hi han els Sport Waguen, juntament amb la DM6 i la L09, i de l'exposició en surt un dels cotxes de viatgers que tenen, imagino que per endur-se'l a tallers.
Vist això, m'han agafat ganes, ja que tenia ben bé 1:30h fins agafar el tren de RENFE per tornar, per anar caminant fins a Ribes Vila, per veure què feien amb els Sportwagen, i l'A6, m'acosto i el cap d'estació em diu que no surti de l'andana, que estan fent maniobres els trens, i resulta que l'A6 es col·loca just a la via que porta als tallers, i a la via dels Sportwagen la DM6, encarada direcció Núria, on seria acoblada als cotxes esmentats.


Potser deu ser un tren de reforç de cara a dissabte que fan la cursa de la lluna.
Vistes les maniobres, faig una visita fugaç a l'exposició del parc mòbil, i després marxo cap a la font de Sta. Caterina a dinar, ja que m'havia preparat un entrepà especialment per passar tot el dia fora.
Un cop dinat, torno a Ribes RENFE, la meva intenció inicial era anar a Mollet Sta. Rosa, i després a Mollet St. Fost, a veure algunes circulacions de la R2 nord, tan és així, que compro el bitllet, però avui Murphi, ha dit d'aparèixer, que encara no ho havia fet.
A les 14:21 arriba un tren procedent de La Tour de Carol, on com és habitual s'encreuaria amb un altre d'ascendent a l'estació francesa.
Comencem el trajecte, tranquil fins a Ripoll, on a la sortida no sé encara què ha passat que ens hem parat en sec, i hem estat 3 o 4 minuts parats, sense cap explicació.
Passats els minuts re-emprenem la marxa, fins a Torelló, on estacionem a la via 3, cosa no habitual, ja que aquesta via, en cas d'encreuament, es fa servir pels trens de pujada. Us explico una miqueta, ja que jo era en el primer tren que s'ha cancel·lat a causa de l'atropellament. Baixava de Ribes, i a l'arribar a Torelló cap a les 15:10, estacionem a la via 3, molt estrany, ja que normalment, si hi han encreuaments, la via 2 és per als trens ascendents. Hem estat com 5/10 minuts parats, sense cap explicació, fins que al final ha sortit l'interventor de la cabina de conducció, dient-nos que hi havia hagut un atropellament mortal, entre Torelló i Manlleu, que féssim el favor de baixar a l'andana, que ens vindrien a recollir uns busos. Casualment passa un bus de Sagalés per allà, i molta gent s'hi tira a sobre, pensant que era el substitutori, fins i tot la noia de la taquilla ha demanat al conductor si podia emportar-se uns quants viatgers. El conductor evidentment s'hi ha negat, i ha marxat fet una fera. En 10 minuts la 447 en simple que ha baixat, ha tornat a pujar cap a Ripoll, seguint l'horari del tren que ha "causat" l'atropellament. Al cap de 20 minuts potser, arriba un home de RENFE, un informador, i ens posa al corrent de la situació, ens diu que han de venir els busos des de Ripoll, i que prenguéssim paciència, ja que els atropellaments com aquests, porten bastant merder. Al cap de 3/4 potser, ens torna a reunir a tots dient que els busos ja havien arribat a Manlleu, i en 1/4 d'hora arriben dos busos, un Roqueta i un Coll, el Roqueta anava cap a Ripoll, i el Coll ens ha dut fins a l'estació de Vic, on excepcionalment, ha sortit un tren de la via 4 a 3/4 de5, que restava estacionat, i llavors hem seguit cap a destinació. Allà 1/4 i 5 de 6 anuncien per megafonia que s'ha re-establert la circulació. El Ripoll de les 16:39 (hora sortida de la capital ripollesa), ha passat com 10 minuts tard, el Puigcerdà ha passat amb uns 5 minuts de demora.
Finalment, passat el Puigcerdà, decideixo anar cap a casa a peu ja que el cel amenaçava, i començaven a caure algunes gotes, del que seria un petit ruixat, que no ha anat a més, i abans de fosc ja era a casa.
En fi. Ja ho veieu quin dia més mogut! No m'he pas avorrit, no!
Tindreu en breu uns quants videos a Youtube sobre el viatge a Núria, en quan els editi i els pengi. Estigueu atents els propers dies. Fins aviat!

Per avui, això és tot, que no ha sigut poc!
Fins la propera!

1 comentari:

  1. Carai quina aventura!!! A la línia R3 la diversió està assegurada!!! (poca conya amb els atropellaments...).
    M'ha agradat molt la diversitat de material que et vas trobar a Ribes i Núria, i sobretot m'encanta la imatge del llevaneus: és una imatge tant alpina, que sembla que sigui dels RhB!!!

    ResponElimina

Powered By Blogger