divendres, 1 de gener de 2010

Feliç any nou 10 i feliç traspàs


Avui dia d'any nou, he celebrat 3 coses, la primera, com no, l'entrada del nou any, que personalment, ha sigut fluixeta, ja que donada la meva situació actual no he anat enlloc i m'he quedat a casa. La segona el traspàs a la Generalitat del servei de Rodalies, i la tercera, el primer aniversari d'aquest el meu blog, que en part també és vostre. Feta la introducció anem a per la crònica d'avui, que ha sigut "light".
Comencem després del dinar d'any nou, cap a Balenyà, on arribaria cap a les 16:50. Al cap de 5 minuts apareix per la via 1 una 447 procedent de Ripoll, que tal i com m'imaginava no duia cap mena d'inscripció referent a la nova propietària del servei.
A les 17:10 puntualment, apareix una simple 447 en servei a Vic, servei efectuat per la interiorment renovada 447 047R, que em duria fins a Vic. Allà més del mateix, enlloc cap referència a la recent assumida gestió del servei pel govern català. Baixa una altra 447 procedent de Ripoll i tampoc cap logotip ni res. A 3/4 de 6 apareix per la via 1 per enèssima vegada, una altra 447, en servei a Ripoll, tampoc cap senyal del traspàs. I com que s'acostava l'hora de marxar, compro el bitllet de tornada, que he pogut comprovar una estona abans la pujada de preus, si fa un any em semblava abusiva, ara em sembla un atracament a mà armada. 1.60€ m'ha costat el bitllet senzill de 2 zones. El més fort, és el preu d'un trajecte d'anada i tornada a BCN o més enllà; 9.30€! Ahir en valia 8.70€, 60 cèntims per un servei diguem-ne, pèssim, amb horaris que fan riure, i freqüències i durada del viatge, que val més agafar-s'ho amb conya, com diu aquell de l'APM?
Bé, un cop he reflexionat sobre els nous preus dels bitllets, seguim amb el relat de la "mini" sortida d'avui. A les 18:03 marxem per la via 3 amb destinació Montcada Bifurcació, al cap de 10 minuts, ja erem a Balenyà, esperant encreuament amb una altra simple 447, que passaria sense aturar-se cap a Puigcerdà, tot i que els teleindicadors mostraven "La Tour C." Cosa molt estranya, potser s'han equivocat a l'indicar la destinació a l'iris.
I fins aquí la primera entrada del 2010, i del primer aniversari d'aquest blog. Gràcies a tots i desitjar-vos que tingueu un molt bon any 2010, i que ferroviàriament sigui millor que el 2009.
Salut!


  1. La 447 047R descansant a la via 3 de Vic
  2. La 447 047R esperant encreuament amb el tren de Puigcerdà a l'estació de Balenyà - Tona - Seva

3 comentaris:

  1. Moltes felicitats pel primer aniversari del blog, tonenc!
    Tal com va dir el conseller Nadal, encara trigarem un cert temps en notar canvis en el servei de Rodalies, però abans de tot som catalans, i les tarifes han de ser la modificació més important a fer.
    La veritat és fer la foto nocturna d'una 447 és molt complicat, ja que té uns fars molt potents!

    ResponElimina
  2. Felicitats Oriol pel primer any del teu blog!

    Ara esperem que amb el nou amo, la xarxa de rodalies millori en tots els aspectes, i poder evitar els "mals records" que ha tingut el servei quan el portava Fomento i convertir-se en unes rodalies com cal, tot i que amb tema de desdoblaments (R1 i R3) encara haurem de esperar força temps... Molt bona la foto de la 447 de nit!

    ResponElimina
  3. Avui he pillat el teu blog, i em fa gràcia poder comentar una noticia que surt al Regió 7, sobre la línia nostrada, es a dir la que puja fins a Puigcerdà.
    Be la noticia diu que probablement es podria posar un servei de trens semidirectes entre Barcelona i Puigcerdà, que trigarien unes dues hores en fer el viatge. Aquesta es la bona noticia; la dolenta es que ens haurem d'esperar un any.
    Felicitats pel blog, ja hi aniré passant, Jordi

    ResponElimina