dilluns, 28 de desembre de 2009

Montcada Bifurcació, final de trajecte


Hola a tothom de nou, després del parèntesi nadalenc amb els àpats en família, ahir aprofitant que feia bon dia, vaig anar a veure com es gestionava el tall per obres d'instal·lació de catenària rígida a Montcada Bifurcació.
Comencem com ve sent habitual, a les 16:04 amb un rodalies a Montcada Bifurcació servit per una simple 447, a la via 2 de Balenyà. Viatge tranquil, fins a La Garriga, on un grup nombrós de joves agafen el tren, la majoria sense bitllet, i l'interventor els enxampa, i els hi fa pagar, van baixar a Granollers - Canovelles.
Durant el trajecte em vaig fixar en les diferents obres de manteniment que s'estan fent a diferents estacions de la línia. Per exemple a Balenyà, St. Martí de Centelles, Granollers - Canovelles, i Mollet Sta. Rosa, s'està arreglant la façana i s'ha pintat d'un color gris molt pàlid. A Centelles s'ha habilitat una rampa per a PMR a l'escala d'accés a l'andana mirant direcció Vic. Una altra cosa que em va cridar l'atenció durant el viatge va ser que s'ha netejat el talús que porta de Mollet Sta. Rosa, al ramal cap a Alstom, que per l'aspecte crec que s'habilitarà un nou accés cap a la factoria.
Finalment a les 17:06 arribem puntuals per la via 1 a Montcada Bifurcació, on finalitzaríem trajecte. A l'arribar ja hi havia com 10 autocars en filera esperant el passatge per anar cap a l'estació de Metro de Torre Baró o Fabra i Puig, segons convingués. Mentre la gent sortia del tren, seguien arribant autocars substitutoris. Mentrestant a la via 2 ja hi havia preparada una simple 447 per anar a Puigcerdà, cosa insòlita, ja que aquests trens no solen aturar-se en servei habitual en aquesta estació.
L'única pega del viatge d'ahir, és la monotonia de material, tot 447, algunes en simple composició (per la R3), o en doble (R4 nord i R7), algunes ja havien passat per les mans dels pintors rupestres, fins a tal punt que un agent de seguretat es va acostar a la 447 que havia d'agafar per tornar cap a Vic, imagino que deuria donar parte als superiors, ja que anava informant per telèfon mòbil sobre quines zones del tren estaven brutes.
A les 17:57 decideixo tornar, que ja en tenia prou, i vaig re-emprendre el camí de tornada cap a casa, però un cop arribat a Balenyà, decideixo esperar el Ripoll de baixada, servida per doble 447, i amb els teleindicadors de destinació, on hi apareixia Montcada Bif.
Un cop marxat el Ripoll de baixada, dono per finalitzada la sortida, segurament l'última d'aquest 2009, i l'última en què rodalies, és gestionada des de Madrid pel Ministeri de Foment. Si no escric més fins d'aquí uns dies, desitjar-vos a tothom una feliç entrada al 2010!



  1. Una 447 procedent de la línia de Vic, acaba d'estacionar-se a la via 1 de Montcada Bifurcació, mentre que per l'altra via, una simple 447 arrenca amb destinació Puigcerdà
  2. A la via 3 de Montcada una doble 447 a punt de marxar cap a Terrassa, mentre que per la via 4 ho farà cap a Martorell, via Cerdanyola UAB (R7)

2 comentaris:

  1. Si bé la gestió de rodalies canviarà de mans, el personal segurament seguirà sent el mateix, i els mals hàbits costen molt de canviar...

    ResponElimina
  2. Falta tan poc per el traspàs, que pel cap s'empassa la idea de que cada cop em fa menys gràcia que passi a la Generalitat, salutacions i feliç any 2010!

    ResponElimina