Mig païs en obres, mig Osona i mig Ripollès no en són excepció. Entre les obres de la N152A a sota casa, les de l'autovia C17, ara han començat les, per mi esperades, obres de renovació d'infraestructura i via del tram nord de Ripoll, que quedava pendent des de l'inici de la renovació a tot el transpirinenc, l'any 2007.
En una setmana les he visitat 4 cops, dos abans de començar-les, i dos més, quan ja havíen començat.
Dilluns a l'arribar, vaig anar al pàrking de l'estació de la capital del Ripollès, a veure com funcionaven els autobusos substitutoris. Dos autobusos són els encarregats de cobrir el servei per carretera, fins a La Tour de Carol, un de 12m. i un micro, que va via Toses. La cosa encara estava força verda. Tot just es començaven a preparar un encofrat a mode de sòcol, al pont dels rius Freser i Ter, per tal que no caigui porqueria a baix. Si que vaig veure que havia arribat més maquinària d'obres. Els trens ara s'estacionen a la via 5.
Ahir dimecres, hi vaig tornar, sota un sol de jústicia i una calor, més pròpia de plè juliol, les coses van canviar força. Al migdia, em van "xivar", que ja havien tret tota la via, i quan vaig arribar a la tarda, ja havien col·locat les travesses fins a la boca sud del túnel, amb els carrils ja presentats, i embridant el carril nou, amb el d'entrada a l'estació. A l'altra banda del túnel, tota la plataforma neta, i un dumper treient balast i runa de dins del túnel. Per últim em dirigeixo cap a la zona del cotxeró, a veure si arribava algún camió de balast, i així va ser. Un cop descarregat el balast, dono per finalitzada la "visita d'obres" i agafo el següent tren direcció Barcelona, que surt a les 18:35. Els termòmetres del tren, marcàven 32º!
Fins la propera.
- Vista des de la boca sud del túnel del calvari, de la nova via ja presentada
- Els encarregats de fer el servei per carretera, fins a La Tour de Carol.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada