dijous, 19 de març del 2009

Matí a Ribes



Aquest matí, festiu en algunes poblacions, (no pas a la meva), he aprofitat que feia bon temps, i he anat a fer un tomb a Ribes de Freser, tant a RENFE com a FGC, ja que feia temps que no hi anava (des del Setembre passat). Surto de casa cap a 3/4 de 9, feia poca estona que havia sortit el sol, i abans de les 9 ja soc a Balenyà, per agafar el rodalies destinació Ribes, de les 9:12. Just abans d'arribar el meu tren, sento un xiulet que em resulta familiar, i si, era el que em pensava, el carriler tornant de buit de Puigcerdà, servit per la 333.368, entra per la via 3 de l'estació balenyanenca. Aprofito i faig quatre fotos abans no arribi el meu tren, una 447 en simple, que pocs instants després apareixeria per la via 1. Mentre creuo el pas a nivell, faig una instantània, en la que es veuen les dues unitats cara a cara. El viatge, ha sigut plàcid, sense incidències, i a les 10:25 ja era a l'estació Ribetana. Com feia alguns mesos de la meva útlima visita, he vist que han remodelat la zona de les andanes, i ara ja no es creua pel mig, si no, per la punta, direcció Ripoll. Seguidament em dirigeixo al pas a nivell que hi ha a la sortida de l'estació, sentit Puigcerdà, per intentar fer alguna instantània des d'allà, però vist l'escàs trànsit, decideixo anar a donar un tomb a l'estació del cremallera de Ribes Enllaç, on s'estàn duent a terme obres de cobriment de les andanes. Hi havia força gent. Decideixo tornar al pas a nivell, i esperar pacientment si baixa algún cremallera, i a les 11:10 s'abaixen les barreres, i baixa una doble composició dels moderns automotors Stadler, format pels A10.1 - 2 i A11.1 - 2. Al cap de 5 minuts tota la gent de l'andana és dins del cremallera, i aquest novament, reemprèn la marxa direcció Ribes Vila, Queralbs i finalment Núria. Un cop ha passat el cremallera, torno cap a l'estació d'Adif, a esperar el meu tren de baixada. A les 11:35 arriba una 447 en simple procedent de l'Hospitalet i Barcelona, i s'estaciona a la via 5, per encreuar-se, minuts més tard, amb una altra simple 447, procedent de La Tour de Carol, entrant per la via 1. Al cap de pocs minuts, una parella de paisà de la Policia, se m'acosta, i em demanen la documentació. Em demanen que em tregui les ulleres de sol, per reconèixe'm millor. M'apunten les dades, i segueixen cotxe avall. Jo estava al primer cotxe motor. A part d'això, el viatge segueix sense incidències fins a Vic, on baixaria per fer transbord, a un altre tren que em dugués a Balenyà, ja que aquest no parava fins a La Garriga (és el que tenen els regionals cadenciats). Baixo i me'n vaig cap a l'andana de les vies 2 i 4, on a cadascuna de les vies, hi havia estacionada una 447, prenent el sol, primaveral del migdia. A les 13:00 en punt, ens donen permís per marxar i a les 13:10 ja erem a Balenyà, esperant encreuar-se amb una altra simple 447 en destinació La Tour. Per avui això és tot. Fins aleshores; adeusiau!



  1. Creuament d'unitats 447 a l'estació Ribetana
  2. Doble composició d'automotors Stadler, procedents del santuari de Núria
  3. Creuament entre la 333.368 i la 447 065R a Balenyà

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Powered By Blogger