dilluns, 7 de juny del 2010

Excursió familiar a Montserrat

Benvinguts a una nova entrega dels meus viatges ferroviaris.

En l'entrada d'avui, parlaré sobre l'excursió que vaig fer diumenge amb la família.

Tot comença sortint a les 8 direcció a l'hipermercat Esclat de Malla, on ens haviem de trobar amb altres companys, per passar el dia a Montserrat.

A 2/4 de 9 després de distribuir-nos en diferents cotxes, marxem i enfilem C-17 i C-25 direcció Manresa, on a mig camí, cap a la zona d'Artés, ens plou, i no ens abandona fins arribar a la primera parada del camí, als Torrents a Castellgalí on parariem a esmorzar.

Després d'esmorzar seguim C-55 avall durant uns quilòmetres fins arribar a l'estació de Monistrol Vila dels FGC, per deixar el cotxe a l'aparcament, i agafar el cremallera cap al monestir. Tot i haver-hi molta gent, a les 10:10 ens arribava una doble composició d'automotors Stadler GTW 2/6, formats per les unitats AM4 i AM1. I com no vaig entrar disparat cap als primers seients, just al costat de la cabina de conducció, per veure i grabar el video que ja teniu disponible al meu canal de Youtube, del traçat del cremallera. A mig camí ens encreuem amb una simple composició d'automotor articulat Stadler GTW 2/6 AM3. Arribem a dalt al monestir i comencem la visita a les instal·lacions, que ens portaria tot el matí. En una estona de pausa, me'n vaig cap a la balconada que hi ha sobre l'estació del cremallera, on aprofitaria per fer algunes fotos, mentre un grup va a mirar preus per dinar. Visitem la capella de la mare de déu, i llavors, després de comparar preus, decidim anar a dinar al restaurant de Montserrat, tot sigui dit, s'hi menja bastant bé, tot i que un xic carot, uns 23 €uros ens va costar el menú. Després truquem a un amic que te el seu fill a l'escolania, i que ens ensenyaria les instal·lacions. Finalitzada la visita a les instal·lacions a l'escolania, cap a quarts de 6, enfilem ja el camí de tornada, i agafar el cremallera de tornada, que estacionaria a la via 2 de l'estació del monestir, seria novament una doble composició dels automotors AM2 i AM5. Arribats a l'estació de Monistrol Vila, abans de que tothom desallotgés el tren, aprofito per fer una foto a la locomotora elèctrica E2, del cremallera de Núria, que es troba exposada al museu del cremallera de Montserrat, a l'antiga estació del cremallera. En aquell moment, ja vam donar per finalitzada l'excursió, i vam marxar cap a casa.

De moment això és tot. Fins la propera, salut!

PD: Les fotos les trobareu en breu al meu Flickr, ja que sembla que hi ha un problema a l'hora de carregar les fotos aquí.

1. Bona excursió cap a Montserrat! Això dels seients del costat de la cabina és molt curiós. No sé on vaig llegir que els maquinistes estaven força incòmodes per la manca d'intimitat i concentració que comporta tenir un contacte tant directe amb els passatgers.
    A veure com va el tema de les fotos...

2. D'on s'han queixat més ha sigut a Núria, conec un noi que hi treballa, i diu que és bastant incòmode, que prefereixen com ho tenen al Train Jaune.