Si nois, el que veieu és cert, han enderrocat l'antic baixador de Taradell - Mont-rodon.
Quan venia de Vic, del curs de tractament informatitzat d'imatges, cap a 1/4 i 5 de 3 de la tarda, al passar per l'alçada del baixador, he vist una giratòria i un camió. Al principi no n'he fet cas, però al cap de pocs metres, he vist que l'antic baixador, era ara un munt de runa.
Aquesta tarda cap a 2/4 de 5 he agafat i he anat a veure quin era el seu estat actual, si ja havien netejat la runa. De moment no. No sé quina ha sigut la raó per enderrocar-lo, si el seu mal estat, o els ocupes que feia algun temps que hi habitaven. Segurament la direcció d'ADIF se n'ha assabentat i ha decidit que per fer malbé les instal·lacions, valia més la pena enderrocar-lo. Aquest baixador fou construït la dècada dels anys 60, i va ser l'originari del que ara és l'urbanització de Mont-rodon, de Taradell. A finals de la dècada dels 80, principis dels 90, vista la poca demanda, es va decidir clausurar el baixador, i fer que els trens ja no s'aturessin.
Fins a dia d'avui. Cap a les 17:00 arribo a l'emplaçament, i espero pacientment a que passés algun tren, fins al cap d'1/4 d'hora, que ha passat una 447 destinació Vic.
S'anava fent fosc, i cap a les 17:30 ha passat puntualment la 440 165M procedent de Ripoll, avui ja és la segona vegada que recorre la línia, ja que al matí, ha realitzat un servei matinal a Vic.
Al cap de 10 minuts, passa amb el seu potent focus, la 447 135R, direcció Ripoll, i al passar aquesta dono per finalitzada la sortida, diguem-ne, d'emergència, a l'antic, clausurat, i ara enderrocat, baixador de Taradell - Mont-rodon.
Una llàstima el seu destí final. Crec que es podria haver conservat l'edifici per a altres usos.
Per avui, això és tot. Fins la propera!
- Pila de runa, del que havia sigut, el baixador de Taradell Mont-rodon.
- Simple 447, passant pel davant de les runes, en destinació Vic
- La 440 165M procedent de Ripoll
- La 447 135R en destinació Ripoll, fent gala del seu potent focus.
És l'opció fàcil: trinxar-ho tot.
ResponEliminaNo sé com era aquest edifici del baixador, però segur que se li podria haver trobat algun ús de profit, tot i que no sembli un indret gaire fàcil de trobar, segons he vist al plànol. Adif, com a companyia pública, hauria de posar a disposició de joves emprenedors els edificis que han perdut validesa, per tal de fomentar el creixement de petites empreses i conservar el patrimoni arquitectònic ferroviari.
A mi sempre m'agrada posar com a exemple l'edifici de l'estació de Porta, a la Cerdanya nord, on el tren ja no s'hi atura i l'edifici s'ha reconvertit en un bar, anomenat Burtons Gare i a càrrec d'un inmigrant anglès.
Et deixo uns enllaços a unes fotos meves, perquè puguis veure com era aquest baixador.
ResponEliminahttp://www.flickr.com/photos/rodalies_vic_c3/2967124398/
http://www.flickr.com/photos/rodalies_vic_c3/3194200224/
Sembla un edifici prou interessant per uns ocupes hippies!
ResponElimina